"Ақмола облысы білім басқармасының Астрахан ауданы бойынша білім бөлімі  Ұзынкөл ауылының негізгі орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Узунколь отдела образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области. 

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

9 сыныпта "кәсіби бағдар" тақырыбында сынып сағаты өтті.

9 сыныпта "кәсіби бағдар" тақырыбында сынып сағаты өтті.
         9 сыныпқа арналған сынып сағатының Конспект


Кәсіптік бағдар беру бойынша сынып сағатының сценарийі»
Адамдар үшін нағыз қазына - еңбек ету қабілеті.
Сынып сағаты: "мәселесіне саналы түрде кәсіп таңдау.
Соңғы уақытта қазақстандық еңбек нарығында парадоксалды жағдай қалыптасты: бір жағынан өнеркәсіпте жұмысшы кадрлар жетіспейді, ал екінші жағынан, Денсаулық сақтау министрлігінің деректері бойынша - әлеуметтік даму, жоғары білімі бар жас мамандар жұмыссыз болып табылады. Мамандардың айтуынша, бұл жастардың дұрыс кәсіби таңдауының нәтижесі. Біздің міндетіміз-балаларға қажетті мамандық табуға көмектесу. Сынып сағатының сценарийінде жұмыстың әртүрлі формалары мен әдістері (әңгімелесу, дәріс, проблемалық жағдай, топтық тапсырмалар, тестілеу) қолданылды.
Мақсаты: балалардың әр түрлі мамандықтар туралы түсініктерін кеңейту; еңбекке, кәсіби өсуге оң көзқарасты қалыптастыру; балаларды мамандық туралы ақпарат іздеуге, саналы кәсіби таңдауға шақыру.
Өткізу түрі-қарым-қатынас сағаты.
Балалармен дайындық жұмыстары: 2-3 оқушыға мамандықты саналы таңдаудың иллюстрациясын дайындауды ұсыну (мәтіннің үлгісі - сценарийде).
Ресімдеу:
- үлкен әріптермен тақтаның жоғарғы жағында сынып сағаты тақырыбын жазу, оң жақта сөз үшін орын " = мамандықты саналы таңдау»;
- тақтаға сөз жазу: мамандық, мамандық, біліктілік, лауазым;
- ойын үшін тақтаға кәсіби сипаттамаларды жазу " Визитка»:
1. 3-ші санатты дәрігер, хирург, 5-ші қалалық аурухананың бөлімше меңгерушісі.
2. Жоғары санатты математика мұғалімі, мектеп директоры.
3. Инженер-механик, аға маман, аспапты цехтың шебері.
4. 6-разрядты Токарь-карусельші, 3-ші бригаданың бригадирі.
5. Аспазшы-3-разрядты кондитер, асхана меңгерушісі;
- суреттер, фотосуреттер (еңбек процестері, түрлі мамандық адамдары).
Сынып сағатының жоспары
I. "кәсіби мінездеме"тақырыбы бойынша интерактивті әңгімелесу.
II. "Визитка"Ойыны.
III. "Ең қажетті мамандықтар"тақырыбы бойынша топтық жұмыс.
IV. Проблемалық жағдай " кімнің таңдауы?»
V. "мамандық формуласы"шағын дәрісі.
VI. Демонстрациялау, саналы түрде кәсіп таңдау "Бұл менің таңдауым!»
VII. Тестілеу.
VIII. Қорытынды сөз.
IX. Қорытынды шығару (рефлексия).
Сынып сағатының барысы
I. "кәсіби мінездеме" тақырыбы бойынша интерактивті әңгімелесу»
Сынып жетекшісі. Біраз уақыт өтеді және сіз өмірде өз жолын таңдауға тура келеді. Және бұл жол қиылыстан басталады, одан ертегі сияқты 3 емес, ал 50 мың жол - дәл қазір сонша мамандықтар бар. Жол таңдауда қателеспеу өте маңызды. Өйткені, бұл таңдауға көп нәрсе байланысты: материалдық молшылық, қарым-қатынас шеңбері, қызығушылықтар, өмірдегі бақыт. Мамандық таңдау арқылы адам өз тағдырын таңдайды деп бекер айтпайды. Мамандық дегеніміз не? Тақтада адамның кәсіби қызметіне қатысы бар 4 сөз жазылған: мамандық, мамандық, біліктілік, лауазым. Бұл сөздер арасындағы айырмашылықты қалай түсіндіресіз?
(Балалар жауап береді.)
Қорытындысын шығарамыз. Мен осы ұғымдардың қысқаша анықтамаларын берем, ал сіз ақиқатқа қаншалықты жақын екенін қараңыз. Сонымен.
Мамандық-бұл адамның еңбек қызметі, ол өмір сүру және даму үшін қаражат береді.
Мамандық-бір мамандық шеңберінде сабақ түрі.
Біліктілік-бұл кәсіби шеберлік деңгейі.
Лауазым-адамның ұйымдағы орны.
Көріп отырғанымыздай, көптеген осы сөздердің дұрыс түсіндірулерін берді. Бұл сөздердің барлығы адамның кәсіби сипаттамасын қамтиды.
II. Визитка " Ойыны»
Сынып жетекшісі. Ата-аналар жиналысынан кейін кейбір ата-аналар маған өз визиткаларын қалдырды. Бұл визиткаларда аты - жөнінен, тегінен, әкесінің атынан басқа кәсіби мінездемелер қамтылады. Сіз бұл ақпаратты түсінесіз бе? Қазір біз оны тексереміз. Тақтаға визиткалардан алынған кәсіби сипаттамалар жазылған. Әр сипаттамада мамандықты, біліктілігін, мамандығын, лауазымын анықтауға тырысыңыз.
(Мұғалім тақтадан кәсіби мінездемелерді оқиды, балалар жауап береді.)
Қазіргі уақытта біліктілік категориялар мен разрядтармен ғана емес, сонымен қатар маманның нақты шеберлігімен анықталады. Ал бұл шеберлікті ол жұмыста көрсетеді. Дәл осындай шеберлер туралы былай дейді: "әртіс өз ісінде".
III. "Ең қажетті мамандықтар "тақырыбы бойынша топтық жұмыс»
Сынып жетекшісі. Балалар, егер әлемнің барлық сүт зауыттары кенеттен өнім шығаруды тоқтатса және барлық дүкендер сүт, қаймақ, йогурт және т. б. сойылатын болады деп ойлайсыз ба? (Бұл өнімдерді сату өте қиын болады, олар бұзыла бастайды, жоғалады, демек, біреудің еңбегі, ақшасы, табысы жоғалады...)
Сондай-ақ еңбек нарығында да. Егер қандай да бір мамандар қажет болса, олар жұмыс таба алмайды, жұмыссыздық пайда болады. Мамандық, мамандық, біліктілік-бұл адамды еңбек нарығында сатады. "Нұр Отан" партиясының Қарағанды облыстық филиалында өткен форумға аудан-қалалардағы үкіметтік емес ұйымдар, облыстық басқармалар мен департамент басшылары, әкімдердің орынбасарлары, жергілікті жерлердегі ішкі саясат бөлімдерінің жетекшілері мен бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдері қатысты. Сізге осындай мамандықтар тізімін жасауды ұсынамын. Ол үшін топтарға бөлінеді.
Бірінші топ "ең сәнді мамандықтар"тізімін жасайды.
Екінші топ - "ең ұмытылған мамандықтар".
Үшінші топ - "әрдайым қажет мамандықтар".
Төртінші топ -" ең батыл мамандықтар".
(Музыка қосылады, балалар талқылайды, тізім жасайды.)
Сіз не болғанын тыңдаңыз.
Кәсіптердің үлгі тізімі:
Ең сәнді: заңгер, экономист, менеджер, топ-модель, тележүргізуші, веб-дизайнер, журналист, бағдарламашы, автослесарь, мұнайшы, пластикалық хирург, президент, спикер, эколог және т. б.
Ең ұмытылған: конюх, камердинер, кілт, шорник, құбыршы, бондарь, шұңқыр және т. б.
Әрқашан қажет мамандықтар: дәрігер, мұғалім, аула сыпырушы, құрылысшы, шофер (жүргізуші), шаштараз, милиционер, наубайшы, егінші, малшы, аспаз, бухгалтер, су құбыры-слесарь және т. б.
Ең батыл: өрт сөндіруші, каскадер, теңізші-сушы, ұшқыш-сынаушы, ғарышкер, тау-кен құтқарушысы, автожарысшы, сапер, шахтер, әскери және т. б.
Әрине, мұнда біз барлық мамандықтарды санамадық. Мен айтып өткенімдей, әлемде оларды 50 мыңға жуық мамандық таңдай отырып, біз бүкіл әлемге емес, бізді қоршап отырған қоғамға, өмір сүріп жатқан елге бағдарланамыз. 8V. IV. Проблемалық жағдай " кімнің таңдауы?»
Сынып жетекшісі. Мамандық таңдау туралы кітап жазған бір ғалым мектепте көп жылдар бойы жұмыс істеді және өз оқушыларының болашақ тағдырына әрдайым қызығушылық танытты. Кездесу барысында ол: "сен таңдаған мамандыққа риза боласың ба?"Және ол ауыр жауап алды: шамамен әрбір үшінші (!) өз таңдауымда қателесіп, әрбір екінші көңілі толмайтынын мойындады, егер алдымен бастаса, онда мүмкін, басқа стезенге барар еді. Неге көптеген жастар өз таңдауын қателеседі? Сіз қалай ойлайсыз?
Балалардың жауаптары:
- Ата-аналар" береді".
- Сәнге барады.
- Таңдаған мамандық туралы ештеңе білмейді.
- "Компания үшін"таңдайды.
- Кәсіптің жағымсыз жақтары туралы білгісі келмейді.
- Осы мамандыққа бейімділігі мен бейімділігі жоқ.
- Кино және телехикаялар кейіпкерлеріне таң қалдырады.
Сынып жетекшісі. Сіз мамандықты таңдаудағы қателіктердің ең көп тараған себептерін атадыңыз. Бұл ата-аналардың қысымы, таңдаған мамандығы туралы білімнің болмауы, сәнге қуып, өз күштері мен қабілеттерін қайта бағалау. Бірақ мамандықты қалай дұрыс таңдау керек?
V. "мамандық формуласы" шағын дәрісі»
Сынып жетекшісі. Біздің сынып бөлмесінің ұзындығын еніне көбейту (тақтада жазады: А х b=S) болса не болады? (Сынып бөлмесінің ауданы.)
Ал бүгінгі сынып сағаты тақырыбына енгізілген үш сөзді қоссаңыз не болады: "қалаймын", "аламын" және "керек"?
(Мұғалім мелом сызықтарды сынып сағаты тақырыбының атауында сөздер арасында сызып, плюс алады. Балалар жорамалдарды айтады.)
Мен сізге құпия ашамын: мамандықты дұрыс таңдау.
Кәсіби бағдар мамандары мамандықты саналы таңдау ғана дұрыс болатынын анықтады.
(Мұғалім сынып сағатын үш сөзден кейін тақтаға жазады:" = саналы Мамандық таңдау".)
Бұл формуланы қалай түсіндіруге болады? Онда тек үш өлшем бар:
- келеді, бұл маған ұнайды, неге жатыр душқа арналған гель;
- маған күш-қуат, қабілет бойынша;
- бұл - қоғам, ел үшін қажеттінің бәрі.
Бірге мамандықты саналы таңдау формуласы шығады. Саналы таңдау-бұл адам жеке ұмтылыстарын (қалаймын) және өз мүмкіндіктерін (аламын), және қоғамның осы мамандыққа деген қажеттілігін дәл осы сәтте (қажет) ескеретін таңдау.
VI. Мамандық таңдаудың саналы көрінісі
"Бұл менің таңдауым!»
Сынып жетекшісі. Мамандық таңдау формуласы қалай жұмыс істейді?
Енді сіз мұны орындағанда көресіз (аты-жөні).
(Тақтаға оқушылар шығады, мәтіндерді оқиды немесе айтады.)
1 оқушы. Мен модельер, шаштараз, тігінші болғым келеді. Мен шаштараз, тігінші бола аламын. Қазір барлық жерде тігінші қажет.
2 оқушы. Мен каскадер, ғарышкер, жүргізуші, ұшқыш, тау-кен құтқарушысы болғым келеді. Менің болуға жүргізуші, тракторшы, горноспасателем. Жүргізушілер қазір барлық жерде талап етіледі, менің әкем-жүргізуші. Мүмкін, мен жүргізуші боламын.
3 оқушы. Мен әртіс, тележүргізуші, репортер болғым келеді. Сатушы, жарнама агенті бола аламын. Мен жұмыс істеймін, өзіммен жұмыс істеймін және міндетті түрде өзіме қол жеткіздім - репортер боламын.
Сынып жетекшісі. Мамандықты саналы таңдау формуласы қалай жұмыс істейтінін Кім де көрсеткісі келеді?
(Балалар қолын көтереді, саналы таңдау нұсқаларын ұсынады.)
"Қалаймын" Мен "аламын" арасындағы қарым - қатынас-сіздің қолыңызда. Егер адамның арманы болса, ол өз мақсатына жетсе, ол міндетті түрде жетеді. Бірақ ол үшін өзіңіз түсініп, өзінің күшті және әлсіз жақтарын, өз қабілеттері мен кемшіліктерін білу керек.
VII. Тестілеу

Жаңартылған күні: 19.05.2020 09:02
Құрылған күні: 19.05.2020 09:02

Текст