"Ақмола облысы білім басқармасының Астрахан ауданы бойынша білім бөлімі  Ұзынкөл ауылының негізгі орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа села Узунколь отдела образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области. 

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Ересек өмір табалдырығында" атты Тренинг

     "Ересек өмір табалдырығында" атты Тренинг


Ұзынкөл НМ КММ Педагог-психологы Сейтгалиева А. Т


     9 сынып оқушылары үшін "ересек өмір табалдырығында"кәсіби бағдар бойынша Тренинг.

Мақсаты: Оқушыларға кәсіби өзін-өзі анықтау негіздері туралы түсінік беру.;
өзін-өзі тану: өзін-өзі тәрбиелеу, өзін-өзі дамыту, өз білімін жетілдіру.

Міндеттер:
1) оқушылардың өмірге белсенді және жауапты көзқарасын қалыптастыру;
2) оқушыларға өзінің кәсіби бағытын анықтауға көмектесу;
3) оқушылардың кәсіби еңбек әлемі туралы білімдерін кеңейту;
4) мамандық таңдаудың оң уәждемесін жасау.

Уақыты: 45 мин.
Сабақтың құрылымы:
1.Ұйымдастыру сәті.
2.Ақпараттық блок (эвристикалық әңгіме элементтерімен, бейнематериалдарды көрсету).
3. Практикалық блок (жаттығулар, тестілеу).
4. Қорытынды әңгімелесу

Құрал - жабдықтар: мультимедиялық кешен, көрнекі материал – кәсіптің түрлі-түсті суреттері, ватмандағы сабаққа эпиграф (Конфуций"өзіңе жаны бойынша істі тап және саған өз өміріңде бір күн жұмыс істеудің қажеті жоқ"), сабаққа презентация, оқушыларға арналған үлестірме материалдар.

Сабақ барысы:
1. Орг.сәт.
2. Ақпараттық блок

Слайд 1
Психолог.
Күн сайын миллиондаған адамдар жұмысқа асығады. Олар немен айналысады? Өз жұмысын жақсы көремін бе? Олар сабақ түрін қалай таңдады, өз кәсіби жолын қайта қайталады немесе қызметтің өзге түрін қалар еді?.. Мамандық таңдау ең маңызды өмірлік шешімдердің біріне жатады. Сондықтан бүгін біз Сізбен болашақ мамандықты таңдау туралы әңгімесін жалғастырамыз. Біздің сабақтың эпиграфы мен еңбек туралы сөздерді таңдадым:

2 Слайд
"Өзіңе жаныңды тауып, сенің өміріңе де бір күн жұмыс істеудің қажеті жоқ"»
(Конфуций)

"Өмір сүру үшін бірдеңе істеу керек»
(М. Горький)

Сұрақтар:
1. Мамандықты таңдаған кім қолыңызды көтеріңіз?
2. Кім әлі анықталмады?
3. Бұл мәселе кімге әлі мүдделі емес?
4. Ал сіз маған мамандық деген не деп жауап бере аласыз ба?

Слайд 3
Мамандық (лат. profitere - "өз ісіңді жариялау") - белгілі бір дайындықты талап ететін және өмір сүру көзі болып табылатын еңбек қызметінің түрі.

Көбінесе мамандықты таңдау түйсік деңгейінде, яғни көңіл-күйдің, беттік әсердің әсерінен, ата-аналар кеңесі бойынша, сынамалар мен қателіктер арқылы жүреді. Мамандықты таңдауға қандай факторлар әсер етуі мүмкін деп ойлайсыз?
(балалардың жауаптары)

Осы факторларды бірге қарастырайық.

Слайд 4
1. Мамандықтар және олардың қажеттілігі туралы білім.

Мамандықтар әлемі кең және алуан түрлі, бірақ адам, әдетте, оның аз бөлігі туралы ғана түсінік бар. Олар аз белгілі болған сайын, таңдау өрісі соғұрлым. Сонымен қатар, тіпті жақсы белгілі сияқты қызмет түрлері біздің ұсыныстарымызға әрдайым сәйкес келмейді. Сондықтан мамандық таңдаудан бұрын олардың көпшілігімен танысуға тырысу керек.

2. Бейімділік (мүдделер, еңбек себептері).
Адам өзіне тән қызметінде табысты. Сондықтан мамандықты таңдай отырып, қызықты нәрсеге назар аудару керек. Мысалы, егер адамға басқа адамдарды ұйымдастыру, көшбасшы болу ұнаса, оған ұжыммен (менеджер, педагог, жаттықтырушы) жұмыс істей алуды болжайтын мамандықтар болады.

3. Қабілеттері, денсаулығы (ішкі мүмкіндіктері мен шектеулері).
Қандай да бір іске бір қызығушылық аз, оны алу үшін қажет. Бұл үшін белгілі бір қабілеттер қажет. Осылайша, скрипкада ойнау үшін музыканы жақсы көрмеу керек. Адамның мүмкіндіктері оның денсаулық жағдайымен шектеледі.

4. Талаптану деңгейі және өзін-өзі бағалау.
Бұл жерде әңгіме өз болашағын болжай отырып, адамның өзі белгілеген планка туралы болып отыр. Бұл ретте ол өзін барабар бағалайды немесе өз мүмкіндіктерін төмендетеді немесе оларды қайта бағалайды. Өзін - өзі бағалау және талап ету-кез келген өмірлік жағдайларда, оның ішінде мансапты жоспарлаудағы адамның мінез-құлқының маңызды ішкі реттеуіші.

5. Ата-аналардың, отбасының пікірі.

Әдетте жақын адамдар жоғары сынып оқушысы мамандығын таңдауда белсенді қатысады. Мысалы, бірнеше ұрпақ өз өмірін медицинаға арнаған отбасында, ата-аналар да балалар да олардың ізін көргісі келеді. Көптеген ата-аналар өздерінің бала болашақта немен айналысатынын жақсы біледі деп санайды. Бұл жағдайда өз пікірін білдіру ықтималдығы немесе ересектер тарапынан тікелей қысым үлкен. Өкінішке орай, бөтен таңдау жиі сәтсіз.
Екінші жағынан, туыстармен туындаған мәселелерді талқылауға, кеңес беруге, ықтимал кәсіби жолдардың барлық артықшылықтары мен кемшіліктерін талдауға болады. Сонымен қатар, отбасы, әдетте, балалардың кәсіби білім алуына ақы төлейді, оқу кезінде материалдық көмек көрсетеді.

6. Құрдастарының пікірі.
Сыныптастардың, Достардың, Достардың пікірі маңызды. Өйткені, адам жиі өзін сырттан көргендей емес. Достардың Кеңестері өздерінің нақты мүмкіндіктері мен жеке қасиеттерін талдауға итермелеуі мүмкін. Құрдастарының көзқарастары қазіргі қоғамда белгілі бір кәсіптердің дәрежесін жиі көрсетеді. Мысалы, бозбала тігінші болуды шешті, бірақ бұл туралы сыныпта: "Бір емес" және ерлер мамандығы емес. Қоршаған адамдар бұл мамандық туралы өте аз біледі. Сонымен қатар, мықты достық байланыстар жас адамды "компания үшін"мамандығын таңдауға итермелейді. Сондықтан, Достардың кеңестеріне құлақ асып, болашақ мамандықты таңдау-Сіздің және тек сіздің жеке таңдауыңыз екенін есте сақтау маңызды.

7. Мұғалімдердің, кәсіби мамандардың ұстанымы.
Мамандықты таңдай отырып, жоғары сынып оқушыларына мектеп мұғалімдерінің мүмкіндіктері туралы пікірін ескеру пайдалы. Әрине, оқытушының бағасы біржақты және объективті емес болуы мүмкін. Мысалы, математика пәнінің мұғалімі оқушының нақты ғылымдар саласында, бірақ әдебиет немесе тарих саласында емес, қабілеттері туралы айтуға құқылы. Алайда, педагогтардың тәжірибесін елемеуге болмайды. Өйткені олар оқушыларды бірнеше жыл бойы бақылап, олардың жеке қабілеттерін жақсы біледі.

8. Жеке кәсіби жоспар (ЕПП).
Бұл түсініксіз атаудан кейін адамның жалпы өмірі мен кәсібіне қол жеткізгісі келетіндігі туралы түсінік жасырылады. Әрине, өз іс-әрекеттерін бірнеше жылға нақты жоспарлау мүмкін емес. Бірақ қандай да бір шешім қабылдау үшін әркім сұраққа жауап беруге дайын болуы тиіс: бұл маған не үшін қажет және мүлдем қажет пе? Белгіленген мақсаттарға жетудің негізгі кезеңдері мен сыртқы жағдайлары туралы түсінік де маңызды емес.

Психолог.
Осылайша, болашақ мамандықты іздеу кезінде жоғарыда аталған барлық факторларды білу және ескеру қажет.

 

Мамандық таңдауда қандай шарттар орындалуы тиіс? Сонымен, үш шарт орындалуы тиіс:

Хочу – мои желания
Мен қабілеті мен мүмкіндіктері
Қажет-мамандықтың қажеттілігі.


Психолог. Ал қазір мен сіздердің назарларыңызға "Сен және сенің болашақ кәсібің"атты бейнематериалын ұсынғым келеді. 6:20 мин.

Ал қазір сіздің эрудицияңызды тексереміз. Ойынды ойнауды ұсынамын
"Мамандық"әрпімен басталатын.
Мамандықты 3 минут ішінде белгілі бір хатқа атау керек. Көп кәсіптерді еске түсіретін адам жеңеді. Әріптер - К, П, Э, О, А. (1-қосымшаны қараңыз))

(Оқушылардың жауаптары )

Б). Келесі жарыста бірінші болып дұрыс жауап беретін оқушы жеңеді. "Ең-ең жақсы"ойыны. Қандай мамандық туралы:

Жауаптар: ең жасыл бау – бақша, орман, гүл өсіруші және т. б.;
Ең тәтті – кондитер, кондитерлік бөлімде сатушы;
Ең ақша-банкир, кәсіби теннисшілер, боксшылар, модельдер;
Ең шашты – шаштараз;
Ең балалар-тәрбиеші, педиатр, мұғалім;
Ең күлкілі-клоун, пародист;
Ең қызықты-журналист, экскурсовод, мұғалім, массовик-
затейник; психолог
Ең маңызды – хирург, барлаушы, милиционер, саясаткер,;
Ең қауіпті-сапер, каскадер;
Ең қағаз-есепші, экономист, кітапханашы

Басқатырғыш " Мамандықтар әлемі»
Дайындық уақыты-5 минут.
Тапсырма: осы сөздің әр әр әр әрпі мамандық және мамандық атауларын қайталанбас үшін таңдау қажет.
П ………………
Р ………………
Туралы ………………
Ф ………………
Е ………………
С ………………
С ………………
Және ………………
Мен ...................


"Мамандықты ата" ойыны жүргізуші кәсіби саланы атайды, ал команда осы салаға қатысты 3-4 мамандықты таңдайды.
Мысалы,
медицина-дәрігер, медбике, фельдшер, санитар.
Дайындық уақыты - 5-7 минут.
Салу.
Техника.
Өсімдік шаруашылығы.
Педагогика.
Ал қазір "мамандықты тап"ойынын ойнайық.


Психолог.
Қабілеттер мен мүдделердің сәйкес келуі-бұл міндет. Адам тек ақша үшін ғана емес, әдеті бойынша жұмыс істеу керек, жұмыс оған рахат әкелуі керек.

Барлық мамандықтарды дұрыс атаған кім қорытынды жасаймыз.
Ал қазір біз тестілеуден өткізіп, қандай кәсіп түріне бейімділігіңізді, ал Сізге қандай қызмет түріне қарсы еместігіңізді білеміз. Ответьте на вопросы. Сұрақтың нөмірін және жауап әрпін қойыңыз.

"Кәсіби жарамдылық" тесті (2-қосымша))

4. Қорытынды әңгімелесу.

Мамандықты таңдай отырып, көптеген мәселелерді ойластыру керек. Таңдауда қателеспеу үшін мамандықтардың технологиялық, экономикалық, педагогикалық және медициналық сипаттамаларына назар аудару қажет.

Соңында Мен бір жақсы орыс сөзін еске түсіргім келеді — "өзіңді табу". Сіз оны қалай түсінесіз?

Балалардың жауаптары:
— Өзіңіз ашып, өзіне дарындылығын, қабілетін, дарынын.
— Біле, ол саған ұнайды, чем хочешь айналысу.
- Өз дарындарына қолдануды табу. Өз мойындауын табу.

Психолог. Өзін табу-өз тануын, мақсатын түсіну, өз мүдделерін, бейімділігін анықтау. Өзін іздеу-бұл ұзақ процесс және ол өмір бойы жалғасуы мүмкін. Мен сізге – өзіңді табу тілеймін.


К. Д. Ушинский айтқандай: "Егер сіз жұмысты дұрыс таңдап, оған жан салсаңыз, онда бақыт сізді өзі жақсы көреді


1-қосымша

"Әріпті мамандық" ойыны үшін әріптері бар карточкалар.
К – бақылаушы, кинолог, кардиолог, кадр маманы, тас қалаушы, кассир, композитор, қоймашы, клерк, комик, кондитер, консультант, косметолог, от жағушы, космонавт, кулинар, кровельщик, жарма және т. б.

Жаңартылған күні: 19.05.2020 08:51
Құрылған күні: 19.05.2020 08:59

Текст